馃幊 Inne

Real Time Marketing - Case study #HouseofInfluencers

Real Time Marketing, to sama przyjemno艣膰 - i dla odbiorc贸w, i dla tw贸rc贸w. Z tego te偶 powodu postanowili艣my spr贸bowa膰 swoich si艂 i nieca艂y tydzie艅 temu skorzystali艣my z szumu, kt贸ry zrobi艂 si臋 wok贸艂 premiery nowego sezonu House of Cards.

Oscar Rak

Real Time Marketing, to sama przyjemno艣膰 - i dla odbiorc贸w, i dla tw贸rc贸w. Z tego te偶 powodu postanowili艣my spr贸bowa膰 swoich si艂 i nieca艂y tydzie艅 temu skorzystali艣my z szumu, kt贸ry zrobi艂 si臋 wok贸艂 premiery nowego sezonu House of Cards.

Jak to si臋 zacz臋艂o?

Wtorek 30 maja, godzina 8:00, wchodz臋 na Twittera, a tam w trendach hashtag #HouseOfCards5. Dalej odpalam OnetRano i Jarek Ku藕niar nawija ca艂y czas o kolejnym sezonie House of Cards. W g艂owie zaczyna kie艂kowa膰 pomys艂 zorganizowania szybkiej akcji zwi膮zanej z HoC. Tylko co najlepiej nam wychodzi? Memy i fotomonta偶e!Szybka konsultacja pomys艂u z #teamRak i zaczynamy dzia艂a膰!

Przygotowanie akcji

Jak ju偶 napisa艂em powy偶ej nie by艂o czasu na wielkie planowanie, poniewa偶 ca艂a akcja 聽wysz艂a bardzo spontanicznie. Pomys艂 by艂 prosty chcieli艣my da膰 ka偶demu mo偶liwo艣膰 poczucia si臋 jak Frank i Claire Underwood. A jak najlepiej to zrobi膰? Wrzuci膰 twarz danej osoby w sylwetk臋 Franka lub Claire ;) Do ka偶dej osoby/influencera przygotowali艣my r贸wnie偶 spersonalizowany opis nawi膮zuj膮cy do jej wyr贸偶nik贸w, kt贸re cz臋sto s膮 podkre艣lane w Internecie. Poni偶ej kilka przyk艂adowych:

  • Artur Kurasi艅ski - Nerwus (殴le parkuj膮cy kierowcy)
  • Micha艂 Sadowski - Kebab King
  • Magdalena i Bartek Dani艂o艣 - Video
  • Jason Hunt - Piesia (Oczywi艣cie ;P)
  • Rahim Blak - #BudziLepiejNizKawa

Dodatkowo postanowili艣my stworzy膰 dedykowanych hashtag, kt贸ry pomo偶e nam 艣ledzi膰 wzmianki na temat ca艂ej akcji w sieci #BadzJakFrank lub #BadzJakClaire. Podsumowuj膮c plan dzia艂ania wygl膮da艂 nast臋puj膮co:

  • Wyszukanie lider贸w opinii (tutaj skorzystali艣my z Brand24)
  • Stworzenie listy i znalezienie wyr贸偶nik贸w danej osoby
  • Przygotowanie fotomonta偶y
  • Publikacja materia艂贸w na w艂asnym profilu
  • Wysy艂ka kreacji do danej osoby wraz z dedykowanym opisem

Jakie narz臋dzia/mechanizmy wykorzystali艣my?

Tutaj nie b臋dzie fajerwerk贸w, poniewa偶 poza mediami spo艂eczno艣ciowymi skorzystali艣my praktycznie jedynie z Brand24 oraz Sotrendera. Na samym pocz膮tku skonfigurowali艣my Brand24, aby odpowiedzia艂o nam jakie osoby wybra膰 do fotomonta偶y (filtrowanie po wzmiankach o House of Cards oraz influence score), lecz ograniczony czas na ca艂a akcj臋 wymusi艂 na nas ograniczenie si臋 do kilkunastu os贸b. Sotrender oczywi艣cie pos艂u偶y艂 nam do przeanalizowania wynik贸w ca艂ej akcji i wyci膮gni臋cia wniosk贸w. Finalnie postanowili艣my wrzuci膰 wszystkie stworzone kreacje na Facebooka oraz oznaczy膰 wszystkie osoby, aby na pewno nie przeoczy艂y ca艂ej akcji. Oczywi艣cie spowodowa艂o to te偶 podniesienie zasi臋g贸w.

Efekt ca艂ej akcji

Pierwsza kreacja z Jarkiem Ku藕niarem polecia艂a oko艂o godziny 10:00, a ostatnia p贸藕nym wieczorem. Praktycznie ka偶da osoba, kt贸ra zosta艂a przez nas wybrana w艂膮czy艂a si臋 do akcji. Chcieli艣my da膰 mo偶liwo艣膰 ka偶demu poczucia si臋 jak Frank lub Claire Underwood i to si臋 uda艂o! Przez 2 dni dociera艂y do nas wiadomo艣ci dotycz膮ce kampanii. Poni偶ej kilka wypowiedzi:

"艢wietna akcja! Gratulacje pomys艂u i wykonania""Najlepszy RTM ever!""Wasza akcja zrobi艂a mi dzisiaj dzie艅! Fajnie, 偶e s膮 jeszcze firmy, kt贸re maj膮 dobre pomys艂y"

Bardzo ucieszy艂y nas takie wiadomo艣ci, ale najlepsze zostawili艣my na koniec.

"Ten ca艂y RTM wygl膮da mi na akcj臋 sponsorowan膮 i zaplanowan膮 przez Netflixa, ale na zdj臋cia mi艂o popatrze膰"

Nie spodziewali艣my si臋, 偶e nasza akcja zostanie podci膮gni臋ta pod Netflixa, ale ten komentarz bardzo nam schlebi艂. Pod koniec wieczora byli艣my r贸wnie偶 zdziwieni, 偶e sam Netflix nie odezwa艂 si臋 do nas, ani te偶 nie w艂膮czy艂 si臋 w dyskusj臋 pod galeri膮.

Liczby

Czas na mi臋so, wi臋c to co interesuje ka偶dego. Czy ca艂a akcja si臋 tak naprawd臋 op艂aci艂a? Naszym zdaniem tak! Zobaczcie sami :)

Podsumowanie

Mimo tego, 偶e to dzia艂anie mia艂o dobry skutek jest par臋 rzeczy, kt贸re mo偶emy poprawi膰 i wyci膮gn膮膰 wnioski, aby nast臋pnym razem zrobi膰 wszystko lepiej. Gdyby艣my zorientowali si臋 jakie wydarzenia b臋d膮 trz臋s艂y internetem w nast臋pne dni (lepszy monitoring trend贸w), uda艂oby si臋 nam dopi膮膰 kalendarz dzia艂ania i przygotowa膰 wcze艣niej materia艂y unikaj膮c stresu i pracy pod presj膮 czasu. Bardzo prawdopodobne, 偶e akcja odnios艂aby wtedy wi臋kszy sukces. Powinni艣my r贸wnie偶 przeprowadzi膰 mocniejszy research, a aby wyci膮gn膮膰 wi臋cej smaczk贸w, kt贸re pomog艂yby nam zwi臋kszy膰 atrakcyjno艣膰 przekazu.

Co je艣li tak jak my - za艣pisz, ale masz pomys艂 na RTM?

- stw贸rz 艣cis艂y, jasno okre艣lony przekaz- wystrzegaj si臋 d艂ugich tekst贸w. Ma by膰 kr贸tko i zwi臋藕le!- atakuj wszystkie SM, postuj w grupach na Facebooku i zadbaj o odpowiednie hashtagi- nie b膮d藕 sztampowy. Oryginalno艣膰 podczas dzia艂ania w czasie rzeczywistym, to klucz do sukcesu!Dajcie zna膰 czy sama akcja si臋 Wam podoba艂a :)

Komentarze

Oscar Rak

O Autorze

Mam na imi臋 Oscar i jestem ekspertem od video marketingu oraz komunikacji audiowizualnej.

Poka偶臋 Ci, jak nakr臋ci膰 film, kt贸ry b臋dzie sprzedawa艂 i poruszy ciep艂膮 strun臋 w nawet najtwardszym sercu. Wierz臋, 偶e dobrze nagrany materia艂 to ju偶 po艂owa sukcesu 鈥 nie ma znaczenia, czy kr臋cimy reklam臋, czy edukacyjny kurs online.

Podobne artyku艂y

Odbierz dost臋p
do darmowego kursu

do艂膮cz do ponad 1000 os贸b, kt贸re zacz臋艂y ju偶 tworzy膰 video.

Dzi臋ki! Jeste艣 zapisany i nied艂ugo otrzymasz pierwszy mail z wideo-wskaz贸wkami :)
Ups! Pojawi艂 si臋 problem z przes艂aniem Twojego zapisu.

Zapisuj膮c si臋 na newsletter zgadzasz si臋 na przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu wysy艂ania na wskazany przez Ciebie adres e-mail informacji handlowych o nowo艣ciach, promocjach, produktach i us艂ugach zwi膮zanych z serwisami oscarrak.pl. B臋dzie to marketing bezpo艣redni, do realizacji kt贸rego wykorzystam Twoje telekomunikacyjne urz膮dzenia ko艅cowe. Administratorem Twoich danych osobowych b臋dzie Goodkloo Oskar Rak prowadz膮cy dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮 w Studzienicach (43-215) przy ul. Wilcza 41, NIP 6381821859. Przys艂uguje Tobie prawo do cofni臋cia zgody, 偶膮dania wgl膮du do Twoich danych, wniesienia sprzeciwu co do ich przetwarzania, sprostowania, usuni臋cia i ograniczenia przetwarzania. Wi臋cej informacji o tym jak przetwarzam Twoje dane znajdziesz na Polityk膮 Prywatno艣ci.